Start Targi wiejskie Aktualności Kondycja rynku produktów lokalnych

UWAGA! Nowa strona

ZAPRASZAMY NA NASZĄ
NOWĄ STRONĘ:

http://stowarzyszenieswiatowid.pl

Nasze sklepy

Sklep - Rękodzieło i rzemiosło artystyczne - wyroby lokalne

Sklep - Świeże eko produkty spożywcze od rolnika

Informacje

Ekspert ds. promocji:
Anna Nawrocka
promocja@swiatowidlubowo.pl

Stowarzyszenie Światowid
Małachowo Szemborowice 12
62-230 Witkowo
74 2030 0045 1110 0000 0279 9260
KRS 0000216140

biuro@swiatowidlubowo.pl

Godziny pracy

Wtorek 8.00-16.00
Czwartek 8.00-16.00

Folder o targach wiejskich

Truskawisko - przepisy

Festiwal serów i nalewek

Smaki łączą regiony

Przewodnik kajakowy

Folder Produkt Lokalny

10 lecie - FILM

Banery

Działaj lokalnie
 
Działaj lokalnie
 
Działaj lokalnie
 
KRAJOWA SIEĆ GRUP PARTENRSKICH
 
 
 
Droga świętego Jakuba - Camino

 

Archiwum

Kondycja rynku produktów lokalnych Drukuj

 W dniu 10 październiak br. w Urzędzie Gminy w Łubowie odbyło się spotkanie z lokalnymi producentami z branży spożywczej i rzemiślniczej z terenu działania Stowarzyszenia Światowid. Spotkanie to było zorganizowane w ramach projektu: "Produkt lokalny - szanse i zagrożenia pt. Kondycja rynku produktów lokalnych". Spotkanie było prowadzone przez: Katarzynę Jórgę i Marka Gąsiorowskiego.

 

Spotkanie miało charakter warsztatów. Uczestnicy byli podzieleni na cztery grupy robocze, które starały się wypracować odpowiedź na pytanie "Jaka jest definicja produktów lokalnych?". Po intensywnej pracy w grupach wypracowano cechy produktu lokalnego. W wyniku dyskusji stwierdzono, że najważniejszymi cechami produktu są: zaufanie, pomysł oraz powiązanie z regionem. Następnym zadaniem w podgrupach było określenie mocnych i słabych stron produktów lokalnych, jako charakterystycznych czynników wewnętrznych oraz czynników zewnętrznych, czyli szans i zagrożeń.   Po wypracowaniu danych do analizy SWOT Pan Marek Gąsiorowski podsumował wypracowane zagadnienia podkreślając, że w kondycji produktów lokalnych najistotniejsze jest zaufanie konsumentów i producentów w działaniach oraz utrzymanie rynków produktów lokalnych przez producentów, władze lokalne oraz organizacje działające na tym polu.